ISA: BIAWAK JADIAN aka PENGKHIANAT!!!

Pada 24hb Mei 1994, semasa merasmikan Mensyuarat Agung Antarabangsa ke 27, Majlis Ekonomi Lembangan Pasifik (PBEC) di Kuala Lumpur, Anwar Ibrahim berkata:

“Walaupun keadaan dalam negara sekarang adalah baik, namun tidak dapat dinafikan kemungkinan berlakunya ketegangan. Dalam keadaan seperti itu kebijaksanaan untuk mempertahankan ISA adalah perlu demi keamanan negara. Adalah tidak wajar untuk menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang terbukti berkesan membawa keamanan dan kemakmuran di negara ini.”


Pada 28hb Oktober 1987, Anwar mengulas mengenai penangkapan beberapa tokoh politik tahun 1987 dengan berkata:

“The goverment’s decision to ban all public rallies showed that it placed national security above the aspirations of certain politicians and political parties…..The government’s actions were carefully planned and placed priority on national interest not that of any particular group. There can be no compromise on national security in a multiracial country like ours.”

pada interview dengan wartawan pada 1 Ogos semasa berlansungnya perarakan haram anti ISA anwar pengkhianat ini pula mengencam ISA kononnya undang-undang ini kejam dan dalam istilah inggerisnya sebagai DRACONIAN...begitulah sifat Brother Anwar Bin Ibrahim aka B.A.B.I menunjukkan munafiknya pemimpin pakatan jahanam ini, yang bodohnya si PAS diketuai oleh Hadi dan konco-konconya diperalatkan habis diusungnya ahli-ahli pas pelusuk negara berhimpun dan mengganas..akhirnya 589 orang melayu,3 cina dan 1 india ditahan oleh polis...adakah tindakan mereka meyokong ini berbaloi dan memberi faedah kepada mereka? inginlah Pak tuan bertanya pemimpin-pemimpin mereka bagaimana? mestila bersenang lenang dirumah, hadi dengan bini-bini mudanya, anwar dengan kekayaan dan anak-anak ikannya, dan lim kit siang bersantai di banglo mewah baru milik anak emasya di pulau pinang...jadi yang bodonya Melayu-melayu yang dahlah susah terpaksa pula berhabis wang menjamin diri sendiri..

itulah kalau biawak yang berlidah dua bolehla kita tangkap dan pamerkan di zoo...tapi ini anwar yang berlidah lebih dari dua ini...tapi yang tetap menjadi mangsa dan diperbodohkan tetap rakyat...semasa didalam tampuk negara dialah juara mempertahankan ISA tapi bila tidak lagi dia masih lagi juara mengecam ISA, samalah seperti beliau ditahan pada 1974 dulu dibawah ISA dia juga kata ISA zalim...

sebenarnya apa yang pak tuan lihat adalah senario terdesak anwar dan rejimnya untuk mengalih perhatian rakyat satunya atas isu ARBOQnya@ jubur, keduanya kerana kerajaan telah umumkan akan mengkaji dan menilai semula ISA untuk sebarang pindaan dan hasrat ini telah mendapat sokongan dari pelbagai lapisan masyarakat..tahniah kerajaan, dan ini telah meresahkan anwar mengenai popularitinya yang semakin merosot justeru itu, himpunan ini dirancang untuk mendahului hasrat kerajaan ini...kerana akhirnya pak tuan percaya kerajaan tetap akan meminda ISA dan pakatan jahanam ini akan memukul gendang dan mendabik dada dan berkata kerana kamilah yang membuat desakan maka kerajaan terpaksa akur....

ingatlah wahai pimpinan pakatan..bahawa dalam apa pun kerjaan manusia apa yang penting adalah keredhaan allah S.W.T. dan renungkanlah jika benarlah perjuangan kamu benar kenapa tetap kamu tidak diredhakan menjadi kerajaan...fikir-fikirkan..

...p/s...pak tuan sedih dan kecewa melayu mudah lupa sejarah bangsanya ditipu oleh manusia berlidah bercabang..melaka jatuh ke portugis, pulau pinang jatuh keinggeris, malayan union hampir dilaksanakan...
Labels: edit post
2 Responses
  1. AnakKeli Says:

    macam ni la paktuan..adapun isu baru..dok perap buat apa..hebah kan biar orang tau..terutama melayu-melayu yg dok setia lagi dengan anuar..


  2. budak mergong Says:

    entahlah apa la nak jadi ngan org melayu sekarang ni, taksub sungguh ngan anwar aljuburi ni....heran gak aku,...bg org melayu yang taksub tu...apa yang anwar aljuburi tabur kat hampa...sampai taksub...sedemikian rupa......


  • Followers